Jurist- CPO Office

Jurist- CPO Office Nu solliciteren Jurist- CPO Office Noord-Brabant 16-24 uur Minimaal 3-5 jaar ervaring WO Jouw ambitie onze uitdaging Voor een gemeente in de provincie Noord-Brabant zijn wij op zoek naar een Jurist CPO Office voor 16-24 uur per week.  Geïnteresseerd? Lees verder en solliciteer door jouw cv via de button ‘nu solliciteren’ achter te laten. Tot horens! Wat ga je doen? Als jurist van de sector CPO ben je een spil in de juridische vraagstukken waar de gemeentelijke organisatie voor staat op het gebied van inkopen, aanbestedingen en contractmanagement. Wat houdt dit in? • Je adviseert omtrent de uitleg en interpretatie van het inkoop- en aanbestedingsbeleid, juridische vraagstukken en complexe aanbestedingen. Met betrekking tot de complexe aanbestedingen wordt een bijdrage geleverd aan de strategie en/of aanbestedingsdocumenten, de te doorlopen inkoopprocedure en de onderliggende overeenkomsten; • Je geeft samen met de inkoopspecialisten uiteenlopende aanbestedingstrajecten vorm. Je ondersteunt bij en adviseert over de te nemen stappen en stelt documenten op. Zo adviseer je bijvoorbeeld over belangrijke aspecten in de Gids Proportionaliteit, formuleer je EMVI-criteria en stel je contracten op; • Je ondersteunt bij het toetsen van aanbestedingsdocumenten; • Je beantwoordt vragen over lopende contracten, brengt de (onderhandelings)positie van de gemeente in kaart en formuleert voorstellen voor te ondernemen acties. • In het kader van de Aanbestedingsprocedures draag je zorg voor de behandeling van ingediende 1e lijnklachten, ingediend bij de gemeente, en 2e lijnklachten, ingediend bij de Commissie voor Aanbestedingsexperts; • Je treedt op als contactpersoon met de advocatenkantoren omtrent het verkrijgen van externe juridische adviezen met betrekking tot specifieke aanbestedings-vraagstukken, maar ook ingeval van juridische procedures, zoals een kort geding; • Je ondersteunt bij procedures rond aanbestedingsgeschillen. Je verzamelt jurisprudentie en helpt bij het opstellen van de processtukken; • Als jurist heb je contact binnen de organisatie met de juristen van de vakafdelingen met betrekking tot het Aanbestedingsrecht en aanverwante rechtsgebieden, zoals contractenrecht, staatssteun, deelnemingen, PPS en schaarse publieke rechten, maar ook buiten de organisatie heb je contact met juristen van andere (overheids)organisaties; • Daarnaast geef je ondersteuning aan inkopers en contractmanagers binnen de organisatie met betrekking tot uiteenlopende juridische vraagstukken ten behoeve van diverse aanbestedingstrajecten; • Je zorgt dat je op de hoogte bent en blijft van actualiteiten op jouw vakgebied, zowel nationaal als Europees en vertaalt die naar consequenties voor de gemeente. Wat neem je mee? • Je hebt een afgeronde studie rechten op wo-niveau, in een rechtsgebied passend bij de functie en beschikt over relevante werkervaring; • Je bent nauwkeurig en werkt secuur; • Je hebt ervaring met vraagstukken op het gebied van het Sociaal Domein; • Je bent gewend te werken in een bestuurlijke omgeving en hebt gevoel voor politieke en bestuurlijke verhoudingen; • Je hebt goede communicatieve vaardigheden, zowel mondeling als schriftelijk en bent in staat op verschillende niveaus te communiceren; • Je weet draagvlak te realiseren door jouw op samenwerking gerichte houding en je kunt je goed verplaatsen in de belangen van anderen; • Je neemt initiatief, ziet en benut kansen, bent flexibel en pragmatisch ingesteld; • Je bent in staat om zowel zelfstandig als in teamverband te werken. Wat bieden wij je? Contract voor bepaalde tijd met de intentie dit om te zetten naar een contract voor onbepaalde tijd; Een 16-24-urige werkweek; Een marktconforme salaris. Het precieze bedrag stemmen we af op jouw kennis en ervaring; Je bouwt een goed pensioen op bij STIPP; Young Publica biedt een NS Business Card aan met 100% vergoeding voor woon-werkverkeer met OV of een kilometervergoeding; Wij hebben een breed aanbod aan opleidingsmogelijkheden op vakgebied en persoonlijke ontwikkeling. De Young Publica Academie is een platform waar Young Publica trainingen, workshops en e-learnings aanbiedt. Enthousiast? Herken jij jezelf in het profiel en wil jij onze collega worden? Dan zit er maar één ding op, solliciteren!  Stuur je CV op en hopelijk spreken wij elkaar snel! Ook ZZP’ers zijn van harte uitgenodigd om te solliciteren! Nu solliciteren Sollicitatieproces Vacatureverkenning Als professional kun je onze website bezoeken of andere platforms, zoals: LinkedIn. Op deze platforms zullen wij, zoveel mogelijk, de beschikbare vacatures plaatsen. Elke vacature bevat gedetailleerde informatie over de functievereisten, verantwoordelijkheden en andere relevante details. Staat je vacature hier niet tussen, schrijf je in via onze website en wij nemen contact met je op! 1 Sollicitatie indienen Zodra jij als professional een interessante vacature hebt gevonden, kun jij je sollicitatie indienen via de aangegeven sollicitatieprocedure. Dit kan simpelweg inhouden dat jij je curriculum vitae mag uploaden. Een motivatiebrief mag altijd, maar is hierbij geen vereiste. Wij leren je het liefst zo kennen. We moedigen je wel aan om jouw curriculum vitae zorgvuldig op te stelle om een goede eerste indruk te maken. 2 Voorselectie Ná ontvangst van de sollicitaties zal ons recruitmentteam de ontvangen sollicitaties beoordelen én een weloverwogen voorselectie maken op basis van de gevraagde criteria. Professionals die voldoen aan de vereisten en een sterke match lijken te zijn, worden uitgenodigd voor een vervolggesprek. 3 Selectiegesprek(ken) De selectiegesprekken kan plaatsvinden op ons kantoor, via de telefoon of online via Teams. Tijdens het gesprek worden de achtergrond, ervaring, vaardigheden en motivatie van jou als professional uitvoerig besproken. Dit kan worden aangevuld met een assessment of andere evaluatiemethoden, afhankelijk van de specifieke opdracht en de wensen van de opdrachtgever. 4 Referentie-en achtergrondonderzoek Ná het selectiegesprek kunnen we referenties controleren en een achtergrondonderzoek uitvoeren om de informatie die tijdens het sollicitatieproces is verstrekt te verifiëren. Dit helpt ons om een goed beeld te krijgen van jou als professional en jouw geschiktheid voor de opdracht. 5 Aanbod en indiensttreding Als de professional succesvol het sollicitatieproces heeft doorlopen, zal er een arbeidsvoorwaardengesprek plaatsvinden. Hier worden de details van het aanbod, zoals salaris, secundaire arbeidsvoorwaarden en startdatum besproken. Ná acceptatie van het aanbod en ondertekenen van alle verplichte documentatie kan jij als professional aan de slag bij de opdrachtgever. 6 Solliciteer op deze opdracht door onderstaand formulier in te vullen.